OTANT�K TA�

KEHRİBAR TAŞI GERDANLIK KOLYE

OTANTİK SETLER
Kehribar Taşı Gerdanlık
Fiyatı      :      SATILDI TL
[dpsc_display_product]
Ürünün Özellikleri
  • 1.KALİTE HAS DAMLA KAYA
  • 25 GR
  • 44 CM UZUNLUK
  • AYNI GÜN KARGO
  • DOĞAL MİX ÖZEL KESİM
  • EL YAPIMI EŞİ YOKTUR
  • KDV DAHİL
  • ÖZEL KUTUSUNDA
  • RUSYA/KALİNİNGRAD

Kehribar , ağaç reçinesinin fosilleşmesinden oluşan bir değerli taştır. Kehribar reçinesi tipik ağaç özsu ile aynı değildir. Pinus succinifera ağacından özel olarak elde edilir. Kehribar fosilleşmesi Tersiyer döneme kadar uzanır, bu da kehribar taşlarının yaklaşık 50 milyon yıl önce oluştuğunu gösterir. Kehribar yumuşak ve yapışkan reçineden oluştuğu için kehribar sıklıkla hayvan ve bitki kalıntıları içerir; çoğunlukla sivrisinekler ve diğer böcek türleri. Kömür dikişlerinde gelişen kehribar ‘reçine’ olarak adlandırılır ve özellikle Yeni Zelanda kömür dikişlerinden elde edilen numunelere ‘ambrit’ denir. Amber az sayıdaki organik değerli taştan biridir . En yaygın organik taş çeşitleri kehribar, inci , mercan ve fildişidir.

Kehribar Taşı Gerdanlık

Kehribar Taşı Gerdanlık

Amber kelimesi, Orta Farsça ‘ambar’ kelimesinden türemiştir. Başlangıçta ambergris adı verilen sperm balinalarının bağırsaklarında bulunan sertleşmiş mumsu bir maddeyi tanımlamak için kullanılmıştır. Ambergris kokuların yapımında kullanılır çünkü çok çekici bir aromatik kokuya sahiptir. 14. yüzyıl boyunca, kehribar teriminin kullanımı, ambergris’e referanstan değerli taşa kaydırılmıştır. Amber ve ambergris sık sık birbirine karıştı, çünkü ikisi de plajın kıyısında yıkanmış olarak bulunabiliyordu. İkisi yoğunlukla kolayca ayırt edilir. Ambergris çok daha düşük bir yoğunluğa sahiptir ve tatlı suda yüzer. Kehribar renkli taşlar, tatlı suda yüzemez, ancak tuzlu suda yüzebilir.

Diğer birçok renkli taştan farklı olarak amber, kristal yapıdan ziyade şekilsizdir. Kehribar çok düşük özgül ağırlığa sahiptir, bu onun son derece hafif olduğu anlamına gelir. Amber’ın düşük yoğunluğu tuzlu suda yüzmesini sağlar. Kehribarın aşırı düşük yoğunluğundan dolayı taklit edilmesi zordur. Karşılaştırma yapmak gerekirse, 5 ayar sarı renkli değerli taşların toplam ebadı 5 ayar zirkonun 2,5 katıdır (daha yoğun cevher türlerinden biri).

Amber Kökeni ve Değerli Taş Kaynakları Başa dönüş
Amber cevherlerinin önde gelen kaynağı Rusya, Kaliningrad’ın hemen batısındadır. Bu bölgeden gelen kehribar yüzeyin 30 metre altında kilde bulunur. Kehribar için en büyük ikinci kaynak Baltık bölgesidir. Baltık kehribar deniz dibinden kaynaklanır ve genellikle karada yıkanmış olarak bulunur. Baltık kehribar, ince altın renkleri ile bilinir.

Dominik Cumhuriyeti’nin nadir mavi renkli kehribar rengi olduğu bilinmektedir. Dominik Cumhuriyeti’nden kehribar diğer kehribar çeşitlerinden oldukça gençtir. İtalya, Romanya, Çin, Japonya, Burma (Myanmar), Meksika, Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri’nin de amber birikintileri olduğu bilinmektedir.

OTANTİK TAŞ KALİTESİ VE FARKI İLE  %100 DOĞAL  1.KALİTE SAFLIK ÖZEL İŞÇİLİKLİ BALTIK KEHRİBARI MİX (FARKLI RENK TONAJLARINDA) KOLYE GERDANLIK ÜRÜNÜMÜZ TEKPARÇA OLUP SATILDIĞINDA REYONUMUZDAN KALKAR;SEVDİKLERİNİZ İÇİN FARKLI DOĞAL FANTASTİK BİR HEDİYE OLARAK DÜŞÜNEBİLİRSİNİZ;

AĞIRLIK : 25 GR UZUNLUK:44 CM
Kehribar farklı renklerde ortaya çıkar, ancak çoğunlukla sarı, turuncu veya kahverengidir. Altın sarısı amber genellikle yaprak dökmeyen çam ağaçlarından elde edilen yarı saydam bir reçinedir. Kehribar beyazımsı-soluk limon sarısı ve kahverengiden neredeyse siyaha kadar oluşabilir. Dominik Cumhuriyeti’nin nadir mavi kehribar ürettiği bilinmektedir. Ayrıca nadir yeşil ve kırmızı renkli sarı renktedir. Kırmızı kehribar bazen “kiraz kehribar” olarak adlandırılır.

Amber Berraklığı ve Parlaklık

Kehribar Taşı Kolye

Kehribar Taşı Kolye

Kehribar berraklığı saydamdan opaklığa kadar değişmektedir ve reçineli bir parlaklığa sahiptir. Kehribar rengi numunelerin çoğunda hava kabarcığı cepleri ve diğer çeşitli kapanımlar bulunur. Pirit safsızlıkları kehribar mavimsi bir renk verebilir. Birçok kehribar çeşidi, çok sayıda dakika kabarcıklarının neden olduğu çok bulanık bir netliğe sahiptir; bu taşlar ‘kemik kehribar’ olarak bilinir.

Şeffaf şeffaflığa sahip olan kehribar bulanık örneklerden daha çok arzu edilir. En değerli kehribar taşları böcekler, bitkiler veya pirit kapanımları içerenlerdir.

Amber Kesim ve Şekil
Amber, neredeyse her zaman kabaşondan kesilir. Amber çok nadiren çok yönlüdür. Geçmişte amber en çok süs tasarımlarında kullanılıyordu. Kehribarın kesmesi çok kolaydır çünkü çok yumuşaktır. Çoğu taş türü gibi, lapidaries de kesme işlemi sırasında mümkün olduğunca fazla taş korumaya çalışır, bu nedenle birçok kehribar taşı damla şeklindeki nodüler şekillerle tamamlanır. Yuvarlak ve oval amber taşları çok popülerdir; Yıldızlar, altıgenler, beşgenler, trilyonlar ve kalp şekilleri gibi diğer fantezi şekiller de kolaylıkla temin edilebilir.

Amber Tedavisi
Amber genellikle işlenmez, ancak iki veya daha fazla küçük taştan bazı amber taşları toplanmıştır. Küçük taşlar, yüzeyleri yağ, ısı ve basınçla bulaştırarak birleştirilir. Değerli taş tedarikçileri bu geliştirmeyi her zaman açıklamalıdır; bu tip taş bazen “amberoid” veya “sıkıştırılmış amber” olarak adlandırılır. Kehribar bazen bir yağ banyosu ile geliştirilmiş netlik olabilir. Amber taşlar, kopal veya kauri sakızı gibi başka reçineler kullanılarak taklit edilebilir. Baltık kehribar bazen daha parlak renkler oluşturmak için yapay olarak geliştirilmiştir.

Amber Gemological Özellikleri: Başa dönüş
Kimyasal formül: C10H16,0 (yaklaşık)
Kristal yapı: Amorf
Renk: Sarı, kahverengi, turuncu, kırmızı ve diğerleri
Sertlik: Mohs ölçeğinde 2 – 2,5
Kırılma indisi: 1,539 – 1,545
Yoğunluk: 1,05 – 1,09 (yaklaşık)
dilinim: Yok
Şeffaflık: Opak saydam
Çift Kırılma / Birefringence: Yok
Parlaklık: Reçineli
floresan: Mavimsi beyaz – sarı yeşil
Amber Gemstone Çeşitleri veya Diğer Benzer Taşlar: Başa dönüş
Buy coral gemstones
Mercan değerli taş
Pek çok kehribar çeşidi vardır ve çoğu kökene veya renge göre gruplandırılmıştır. Dominik Cumhuriyeti’nden kehribar bazen nadir görülen mavi renkte oluşabilir ve flüoresan olabilir. Bu çeşitliliğin nadir kehribar rengi olduğu düşünülür ve doğal ve ultraviyole ışık kaynakları altında maviye döner. Uzun dalga UV aydınlatma altında, çok güçlü ve beyaza yakın bir yansıması vardır. Yılda yaklaşık 100 kilogram mavi Dominik Cumhuriyeti kehribarından elde edilir ve bu da onu son derece değerli kılar. Jet, inci, mercan ve fildişi gibi kompozisyon yoluyla benzer birkaç organik değerli taş vardır.

En Popüler Kehribar Çeşitleri:
Baltık kehribar, kemik kehribar ve Dominik kehribar en yaygın kehribar çeşitleridir.

Daha Az Bilinen Amber Çeşitleri:
Mavi Dominik kehribar, resinit, ambrit, amberoid ve preslenmiş amber, az bilinen kehribar çeşitlerinden bazılarıdır.

Doğal Kehribar Taşı Özellikleri

Doğal Kehribar Taşı Özellikleri

Amber Gemstone Mitolojisi, Metafizik ve İyileştirici Güçler Başa dönüş
Amber, Ortaçağ’dan 20. yüzyılın başlarına kadar birçok nesiller için bir şifa taşı olarak kullanılmıştır. Bir amorf mücevher olmasına rağmen, hala kristal iyileştirme yetenekleri için kullanılmaktadır. Antik Yunanistan’daki Hipokrat döneminden bu yana, çeşitli sağlık rahatsızlıklarını iyileştirmek ve azaltmak için kehribar ve reçineli ekstreleri kullanılmıştır.

Amber, Asya’da muskada kullanılan ilk taşlardan biriydi. Amber’ın doğal altın renginden dolayı ‘güneşli’ bir enerji taşıdığı söylenir ve negatif enerjiyi ortadan kaldırmak için kullanılır. Güneşli eğilimler ve pozitif görünümler, kehribar taşları giyilerek zenginleştirilir. Amber değerli taşların, onları giyenleri neşelendirdiği bilinmektedir. Amber’ın hastalıkları vücuttan uzaklaştırabildiğine ve duygusal enerjiden olumsuzlukları giderebileceğine inanılıyor.

Feragatname: Metafizik ve Alternatif Kristal İyileştirme Yetkileri ve Özellikleri onaylanmış tavsiye olarak alınmamalıdır. Herhangi bir sağlık durumunuz varsa, lütfen lisanslı bir uygulayıcıya bakın. Bu bilgiler doktorunuzun tavsiyesinin yerini almaz. GemSelect, yapılan hiçbir iddia veya beyanı garanti etmez ve hiçbir koşulda sorumlu tutulamaz.
Amber Gemstone ve Takı Tasarım Fikirleri Başa dönüş
Amber, tarih öncesi zamanlardan beri mücevherlerde kullanılmıştır. Amber’in muska mücevherlerinde kullanılan ilk mücevher tiplerinden biri olduğuna inanılıyor. Kehribar süsleri, antik Miken mezarlarında ve ayrıca eski uygarlıkların Avrupa’da zenginleştiği diğer alanlarda bulunmuştur. Günümüzde hala kehribar rengi popülerdir ve cam üfleme parçaları gibi süs tasarımları için kullanılır.

Amber mevcut en yumuşak mücevher türlerinden biri olmasına rağmen, yine de mücevher olarak giyilir. Kabaşon yüzük tasarımlarında giyilmesi tavsiye edilmez, ancak dikkatle birçok kişi yüzükler için kullanır. Kehribarlı taşlar, küpeler, broşlar ve kolyeler için en iyi şekilde kullanılır, ancak uygun şekilde kullanılırsa, çeşitli takı tasarımlarında kehribar takılabilir.

Not: Kara taş ağırlığına göre değil, boyuta göre renkli taşlar satın alın. Renkli taşlar boy / ağırlık oranına göre değişmektedir. Bazı taşlar daha büyük, diğerleri ise ağırlıkça elmastan daha küçüktür.

Amber Değerli Taş ve Mücevher Bakımı ve Temizliği Başa dönüş
Değerli Taşlarınızı Nasıl Temizlersiniz? Amber, Mohs sertlik ölçeğinde sadece 2 – 2,5 sertlik derecesine sahip, oldukça yumuşak bir mücevher türüdür. Milyonlarca yıllık yoğun ısı, basınç ve hava şartlarına dayanıklı olmasına rağmen, amber aside, benzine, kostik çözeltilere, alkol ve parfümlere karşı hala çok hassastır. Amber dumanlı tütsü benzeri bir kokuyu kolayca yakıp giderebilir. Amber sadece yumuşak bir bez kullanarak silinmelidir.

Ultrasonik temizleyiciler, kehribar taşları veya kehribar mücevherlerini temizlemek için asla kullanılmamalıdır. Kehribar taşlarının uzun süre bekletilmesi önerilmez; suya uzun süre maruz kalmak cilayı bozabilir. Kehribar diğer mücevherlerle kolayca çizilebilir, özellikle pim sapları, faset kenarları ve mücevher kenarları. Kehribar taşlarını yumuşak bir bezle sararak koruyun ve kehribar’ı her zaman diğer mücevherlerden ve mücevherlerden ayrı olarak saklayın.

Baltıktan Amber

Kehribar Taşı Faydaları

Kehribar Taşı Faydaları

Doğal kehribar kapanımları
Doğal kehribar kapanımları
Organik değerli taşlar sınıfı oldukça küçüktür, ancak inci , mercan , fildişi ve kehribar gibi mücevher ticaretinde önemli olan bazı sıra dışı çeşitleri içerir.

Tüm organik taşlar alışılmadık ama kehribardan başka bir şey değil. Kehribar, yaklaşık 50 milyon yıl önce, Tersiyer döneminin Eos döneminde oluşan çam ağacı Pinus succinifera’nın fosilleşmiş sertleştirilmiş reçinesidir. Amber, tarih öncesi zamanlardan beri mücevher, muska ve dini nesneler için kullanılmıştır. En çok değer verilen parçalar böcek, bitki veya pirit kapıları içerir.

Sarı, turuncu ve kahverengi, kehribar için en yaygın renklerdir, ancak Dominik Cumhuriyeti’nde nadir mavi kehribar bulunur. “Kehribar” terimi İngilizce’ye sarı ve turuncu renklerin arasında bulunan renk olarak girmiştir. Doğal kehribarın berraklığı saydamdan opaklığa değişmektedir. Çoğu parçanın kabarcıkları veya kalıntıları vardır. Parlatıldığında, amber reçineli bir parlaklığa sahiptir.

Cilasız Amber Kaba
Cilasız Amber Kaba
Çoğu değerli taştan farklı olarak amber, kristalin yerine şekilsizdir. Mohs sertlik skalasında 2 ila 2,5 arasında bir derece ile oldukça yumuşaktır. Milyonlarca yıldır hayatta kalabilecek kadar dayanıklı olmasına rağmen, aside, kostik çözeltilere, benzin, alkol ve parfümlere karşı hassastır. Bir kibrit tarafından tutuşturulduğunda tütsü benzeri bir koku yayan yanar.

Kehribarın benzersiz özelliklerinden biri, istisnai derecede hafif olmasıdır. Yalnızca 1.05 ila 1.09 arasında bir yoğunluğa veya özgül ağırlığa sahiptir. Kehribar o kadar hafiftir ki tuzlu suda yüzer. Amber’ın düşük yoğunluğu, çok daha yüksek yoğunluklara sahip cam veya plastik ile taklit edilmesini zorlaştırır. Karşılaştırma yoluyla, bir 5 karat kehribar parçasının toplam hacmi 5 karatlık bir zirkon parçasının (daha yoğun mücevher malzemelerinden biri) hacminin 2,5 katıdır.

Kehribar Taşı Nedir

Kehribar Taşı Nedir

Amber, çoğunlukla Baltık bölgesinde bulunur, ancak Dominik Cumhuriyeti’nde daha genç kehribar yatakları bulunur. Dünyanın en büyük kalıntısı, Rusya’daki Kalimingrad’ın batısında, yüzeyin 30 metre altında amber içeren bir kil tabakası içindedir. Baltık Denizi’nin yatağında büyük miktarda kehribar rezervi vardır ve kehribar, fırtınalardan sonra genellikle karada yıkanır. Diğer mevduat Sicilya, Romanya, Burma, Çin, Japonya, Kanada, Meksika ve Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunur.

Kehribar, bir ağaçtaki bir yaradan akan, ağacı bir bandaj gibi koruyan ve ağacı parçaladıktan sonra sertleşen ve hayatta kalan ağaç reçinesiyle oluşturulan kırılgan, bal renginde bir malzemedir. Milyonlarca yıl boyunca, dünyadaki kimyasal değişiklikler ve basınçla kayaya dönüştü. Amber yakar; yüzeceği kadar hafiftir; ve cilalandığında ipeksi bir altın parlaklığı verir. [Kaynak: John F. Ross, Smithsonian dergisi]

Amber teknik olarak bir taş değildir. Kısmen çapraz bağlı bir polimerdir. Sanatçı, kuyumcular ve zanaatkarlar hoşuna gider, çünkü yüksek parlaklığa parlatılabilir, ince tabakalara kesilebilir ve ince tasarımlarla oyulabilir. Sudan biraz daha az yoğundur; bir tırnağından biraz daha sert; lamba ışığında sıcak yanar; ve cam kadar kolay kırılır. En iyi kehribar mücevher ve sanat objelerinde kullanılır. Geri kalanlar vernikler, boya incelticiler, cilalar, yakıt katkı maddeleri ve ilaç katkı maddelerinde kullanılır. Bazen plastik amber yerine kullanılabilir.

Kehribar Kehribar, tarih öncesi çağlarda reçine üreten büyük yapraklı kozalaklı ormanların ve parke ormanların kaplandığı bölgelerden gelir. Tüm dünyada 300 milyon ile 1.5 milyon arasındaki sedimentlerde bulunur. Bazı kehribar parçaları oldukça büyük. Avrupa madenlerinde 15 ve 18 kilo ağırlığındaki topaklar keşfedildi. Guinness Rekorlar Kitabı’na göre, şimdiye kadar bulunan amberin en büyük kısmı 33 pound ve 10 ons ağırlığında. Londra’daki Doğal Tarih Müzesi’nde tutulur.

Dünyadaki amberin büyük kısmı kuzey Avrupa’nın Baltık Denizi bölgesinden geliyor. Bazı jeologlar Baltık kehribarını saf kehribar olarak kabul eder, çünkü süksinik asit bakımından yüksektir. Dominik Cumhuriyeti’nden kehribar, en fazla fosilleşmiş yaşam formuna sahip kehribarını tutar (Baltık kehribar için 1000 parçaya kıyasla 100 parça başına bir böcek ilavesi vardır). Amber ayrıca İsrail, Ürdün, Lübnan’da da bulunur. Avusturya, Manitoba Kanada, Çek Cumhuriyeti, Meksika, Ekvador ve Kolombiya. En eski kehribar Amerika Birleşik Devletleri’nin Appalachian bölgesinden ve İngiltere’deki Northumberland’dan gelir.

Değerli Taşlarla İlgili Web Siteleri ve Kaynaklar: Değerli Taşlarla İlgili Her Şey allaboutgemstones.com ; Mineraller ve Değerli Taş Krallığı minerals.net ; Uluslararası Gem Topluluğu gemsociety.org ; Wikipedia makalesi Wikipedia ; Değerli Taşlar Rehberi gemstones-guide.com ; Amerika Gemological Institute gia.edu ;

Kehribar (amber) Taşı

Kehribar (amber) Taşı

Sarı renkler
20120531-amber Ambre_bleu_dominicain_21207.jpg
Dominik Cumhuriyeti’nden mavi kehribar Sarı kelimesi, genellikle onunla ilişkilendirilen malzemeyi ve altın-kahverengi rengini tanımlamak için kullanılabilir. Fakat altın rengi kahverengi olan tek renk kahverengi değildir. 250’den fazla sarı renk ve renk tonları tanımlanmıştır, bazı maviler ve yeşiller ile birlikte daha yaygın kırmızılar, sarılar, kahverengiler, altınlar, portakallar ve beyazlar. Bazı örnekler neredeyse tamamen saydamdır. Diğerleri opaktır. Renk, kehribarın maruz kaldığı ağaç kaynağı, çağ, sıcaklıklar ve basınçlar gibi şeylerle belirlenir.

Çoğu kehribar türü – Baltık’taki kehribar rengi de dahil olmak üzere — koyu kahverengi ya da ten rengi, sütlü çay gibi. Çoğunlukla yarı saydam hale getirmek için ısıtılır veya sarıdan koyu kırmızıya değişen herhangi sayıda renk tonu boyanır. Ruslar kehribar ölümünün efendisi olarak kabul edilir. Yöntemlerinin birçoğu gizlidir ve Amber Room ve diğer projeler üzerinde çalışırken geliştirilmiştir. Metodları sorulduğunda, Ruslar organik kimyasallar kullandıklarından başka bir şey söylemediler.

Amber ve Fosiller
20120531-amber Spider_in_amber_(1).jpg
Kehribar örümceği Amber, aksi takdirde parçalanıp ayrışıp kömür veya başka bir hidrokarbona dönüşecek olan yaşam formlarını koruma yeteneğine sahiptir. En eski fosil mantarlar, güveler, telsiz arılar, tırtıllar, termitler, polen taneleri kehribar renginde korunmaktadır. Dinozorların çağı boyunca 90 milyon yıllık ilkel bir meşe ağacından gelen çiçek amber olarak korunmuştur.

Kehribar renginde bulunan diğer yaşam formları arasında akrepler, kelebekler uzun bacaklı sinekler, örümcekler, kurbağalar ve kertenkeleler bulunur. Bazı örneklerin detay ve korunma derecesi olağanüstüdür. Kelebekler kanatlarında hala görülen renk değişimleriyle bulunmuştur. Bir örümcek avında hala ağzındayken amberde kaldı.

Doğal Kehribar Taşı

Doğal Kehribar Taşı

“David Quammen, New York Times’ta yazdı,” Amber fosiller genellikle tortul baskıyla ezilmiş, üç boyutludur. Genellikle orijinal renk desenlerini, iç organları ve hatta bir organizmanın hücresel yapılarını korurlar. Ve canlılar canlı iken kazaya düştükleri için mumyalanmış bedenleri hayatın duruşlarını veya en azından bir terminal mücadelesini koruyabilir … Sonunda, korumanın aslına uygunluğu birçok türün nadiren türlerin düzeyinde tanımlanmasına izin verir. “kaba taşa basılmış böcekler ile mümkün.”

Amber’in Tarihi
20120531-amber Magdalenenberg_collier.jpg
tarih öncesi Magdalenenberg amber Amber insan tarafından ödüllendirilen ve dekoratif amaçlarla insanlar tarafından giyilen ilk minerallerden biriydi. Tarih öncesi insanlar muhtemelen Baltık ve Akdeniz kıyılarında kehribar parçaları bulmuşlardır. Avrupa’da M.Ö. 28.000 yılına kadar amber ticareti olduğuna dair kanıtlar var. İngiltere’de insan eserleri ile birlikte on bin yıllık amber takılar bulundu.

Eski insanlar bakır ve demir için amber ticareti yapmıştır; Statik elektrik üretme kabiliyeti ile büyülendi ve küçük bir negatif statik elektrik yükü ile sıcaklık verme ve saç ve saman gibi nesneleri çekme kabiliyeti nedeniyle büyü güçlerine sahip olduğuna inanıldı. Tarih öncesi şaman, ifadesiz yüzleriyle küçük, sıradışı figürlere oyulmuştur. Yüzyıllar boyunca, sayısız insan hastalıkları tedavi etmek için kullandı. Eski Roma’da, Yaşlı Pliny, boyun ve kafa rahatsızlıkları için bir ilaç olarak kullandığını açıkladı.

Baltık kehribar Mycenae, Troy ve Mısır’daki antik sitelerde bulunmuştur. Homer Odyssey’de amber denir; Etrüskler onu altından daha fazla ödüllendirdi; Mısırlılar mumyalamayı kurutma maddesi olarak kullanmış olabilirler; ve Maya şifa törenlerinde tütsü olarak yaktı. Yunanlılar, belki altın rengi ve güneş ışığını emip ısınmaları nedeniyle kehribar elektronu (“elektrik” kelimesinin kökü) veya “güneşin özü” olarak adlandırdılar. Yunan mitolojisine göre, Apollo’nun kızları tarafından ölen kardeşleri Phaëton’un ölümü üzerine döken gözyaşlarından yaratıldı.

Eski Roma’da, tek bir amber parçası bir köleden daha değerliydi. Nero’nun kuzey Avrupa’daki Germen halklarıyla temas ettiği, çünkü kehribar için yüksek aracı suçlamalarından dolayı üzüldüğü ve malzemenin kaynağına daha yakın olmak istediği için. Elçileri, 10 kilo ağırlığında bir parça da dahil olmak üzere 13 bin kilo amber ile geri döndü.

16. yüzyıldan başlayarak, Avrupa’daki atölyeler borulara, satranç taşlarına ve iç kutulara amber atmaya başladı. İtalyan mücevher tasarımcıları ve cameo sanatçıları ile popülerdi. Besteci Frédéric Chopin, piyano gösterilerinden önce ellerini kehribarla ovalardı. Kuzey ve batı Afrika’daki birçok etnik grup da kehribar hazinesidir.

Kehribar Taşı Gerdanlık

Kehribar Taşı Gerdanlık

Baltık Kehribar
20120531-amber Gouttes-drops-resine-2.jpg
Reçine Baltık halkına hapsolmuş böcek — Polonyalılar, Ruslar, Almanlar, Danimarkalılar, İsveçliler, Litvanyalılar, Letonyalılar ve Estonyalılar — geleneksel olarak büyük oranda kehribar ödülünü almışlardır. En güzel kehribar sayılan şeyin kaynağının yakınında yaşıyorlar. Kehribar, kehribar renginden zengin toprak katmanlarından fırtınalarla salınmasından veya dalga hareketi ile aşınmasından sonra deniz yosununa dolaşmış Baltık sahillerinde görülür. Çoğu parça şiddetli fırtınalardan sonra ortaya çıkar.

Baltık’taki Amber’ın 27 milyon ile 48 milyon yıl arasında, Fennoscandia olarak bilinen bir bölgenin, güney Çin, Laos ve Vietnam’da bulunanlar gibi geniş yapraklı kozalaklı ormanları ve parke ağaçlarla kaplı olduğu yaratıldığına inanılıyor. Kehribar parçaları Sambia Yarımadası’na doğru nehirlerden aşağıya taşındı, burada daha sonra çökeltilerin açığa çıkarılmasıyla ortaya çıkabilmek için nehir çökelleri ile kaplandılar. Baltık’ta çıkan kehribarın yaklaşık yüzde 13’ü kuyumculuk için uygundur.

Her yıl Rusya’da yaklaşık 700 ton kehribar üretiliyor. Bunların çoğu, Kaliningrad’a çok uzak olmayan bir sahil kasabası olan Palmnicken’dan geliyor; burada kehribar, birkaç şerit madeninde yüzeyin 120 metre altındaki kehribar rengi tabakalardan elde ediliyor. Karanlık dünyanın her bir kübik bahçesinde 7.7 pound amber bulunabilir.

Yüksek bir kum ve toprak barajı mayınları denizden ayırır. Kürekle çalışan büyük vinçler dünyayı kazıyor ve su toplarıyla püsküren yığınlara düşürüyorlar ve borular tarafından işleme tesislerine taşınan bir bulamaca indirgenmiş, perdelerin ve süspansiyon havuzlarının kehribini taşlardan ve diğer malzemelerden ayırmak için kullanılmışlar.

Madenler AK-47’lerle donanmış ağır silahlı askerler tarafından korunuyor. Çöpçüler, “kargalar” olarak adlandırılan terkedilmiş çukurlar arasında geziniyor, madencilerin kaçırdığı kehribarı arıyorlar. Yaz tatili sırasında çocukların binlerce dolar değerinde amber bulması nadir değildir.

Kehribar Taşı Satış

Kehribar Taşı Satış

Amber Odası
20120531-Amber_Room-3.jpg
yeniden yaratılmış Amber Room Amber Room — 100.000 adet mükemmel kesilmiş ve takılan amber mozaik panellerden oluşan, 120 metrekarelik süslü bir oda — amber sanatının en muhteşem eseri olarak kabul edilir. şimdiye kadar yapılmış ve en büyük sanat eseri, bir mücevher olarak etiketlenmiş malzemeden yapılmış. [Kaynaklar: Elizabeth Kolbert, The New Yorker, 14 Nisan 2003; John F. Ross, Smithsonian]

Kehribar Odası, üç kehribar rengi panelden oluşmuştur. Her duvarın 13 metre yüksekliğinde olduğu ve her panelin, çiçeklerin, büstlerin, Prusya kraliyet amblemlerinin, geometrik desenlerin, peyzajların, insan figürlerinin, muhteşem sembollerle süslendiği ve kıymetli taşlarla süslendiği kesintisiz cilalı kehribar renkli mozaiklerden oluşuyordu. altın. Kehribarın çoğu bal renginde renkliydi. Dördüncü taraf Windows hakim oldu. Kehribar, yüzyıllar boyunca Baltık Kıyıları boyunca toplanan Prusyalı krallar kehribar koleksiyonundan geldi.

Zanaatkarlar parçaları cilaladılar ve bazen rengini değiştirmek için onları ısıtdılar. Birbirine yapışan yapboz benzeri parçalar şeklinde kesilmiş ve sırayla duvara monte edilmiş ahşap parçalarının üzerine yapıştırılmıştır. Kehribar çoğunlukla Yantar’nyi Poselok’taki ya da Kaliningrad yakınlarındaki Kehribar Köyü’ndeki tırabzandan geliyordu.

Amber Odası Tarihi
20120531-Amber_room_fragments.jpg
Kehribar odası parçaları Kehribar Odası, Fried1 I tarafından 1701 yılında Berlin’deki görkemli Şehir Sarayı için görevlendirildi ve usta usta Gottfried Wolfram, Fransız kuyumcu Tusso ve mimar Andraes Schlüter’in rehberliğinde sekiz yıl sürdü. Paneller, 1711’de Friedrich’in arkadaşlarıyla birlikte ticktacktoe ve krep oyunları oynadığı saraydaki bir odaya yerleştirildi. 1713 yılında öldü.

Amber Room, Prusya’daki Kral Friedrich Wilhelm I’den (Kral Friedrich I’in oğlu) Rus Büyük Petrusuna hediye olarak sunuldu. Friedrich Wilhelm, Rusya’ya ittifak kurması için Peter’a yer verdiğim bildirildi. Peter buna karşılık olarak Friedrich Wilhelm’in dev adamlar ordusuna istisnai olarak 55 erkek kattı. Peter panelleri, Çar’ın 1716’da St. Petersburg yakınlarındaki Tsarkoye Selo’daki (şimdiki Puşkin) yazlık yerine aldı.

Peter, savurganlığın kendisini çok sevmiyordu. Kehribar panellerin tadı için fazla zengin ve gösterişli olduğu kabul edildi. Panelleri aldıktan sonra onları kutularına koydu. Peter’in kızı İmparatoriçe Elizabeth, 1755’te tamamlanan amber için özel bir oda inşa etmeye karar verdiğinde paneller 1740 yılına kadar çıkarılmadı. Oda, amber, batan güneşin altında altın ışıkla parlayacak şekilde tasarlandı.

20120531-amber Tony_Blair_in_the_Amber_Room.jpg
Tony Blair, yeniden yapılandırılmış Amber Room’da Amber Room duvarları 16 ayak yüksekliğindeki duvarlar için yapılmış, ancak Tsarkoye Selo’daki duvarlar 30 fit yüksekliğindeydi. Orjinal odaları telafi etmek için yaldızlı boro kiremitle çerçevelendi ve ahşap parke zeminler, Fontebasso’nun bir tavan boyası, 24 Venedik aynası, her birinin yalın göğüslü bir perinin yaldızlı heykeli, Peter’in koleksiyonundan nesneler ve trompe l’oeil ile süslendi. kehribar mozaikleri gibi görünmesi amaçlanan resimler. Her panelin ortasına beş duyudan birine adanmış bir Floransalı mozaik yerleştirildi. Oda İtalyan mimar Bartolommeo Francesco Rasterelli tarafından tasarlanmıştır.

Büyük Catherine’nin Amber Room’da kart oynamaktan hoşlandığı bildiriliyor. Odayı ziyaret eden bir Fransız, şöyle yazdı: “Bu, sıkışık bir boudoir veya küçük bir oda değil, aynı zamanda önemli oranlara sahip bir oda … Bu bollukta kehribar görmeye alışkın olmayan göz, servet tarafından büyülendi ve kör edildi. tonların sıcaklığı. ”

Naziler tarafından Amber Odasının Yağmalanması
17 Eylül 1941’de Alman ordusu, Leningrad’ın güneyinde bulunan Puşkin kasabasını ele geçirdi ve hemen Büyük Catherine’in Yaz Sarayı’nı işgal etti. Puşkin’in kadınları yaz sarayındaki sanat eserlerinin neredeyse hepsini kaldırabildiler, ancak Amber Odasını kaldıramadılar.

Kehribar Taşı Fiyatı

Kehribar Taşı Fiyatı

20120531-amber Silvio_Berlusconi_in_the_Amber_Room.jpg
Silvio Berlusconi’nin yeniden yaratılan Amber Room’da Amber Room’un neden çıkarılmadığı tam olarak bilinmemektedir. Muhtemelen, saray sanatını kurtaran kadınların, panelleri sökmek, kutulamak ve taşımak için yeterli zamanları olmamasından kaynaklanıyordu. Ruslar, Nazi istilasının hızlılığı için hazırlıksızdı.

Duvar kağıdı ruloları kehribarın üzerine yerleştirildi, ancak Nazileri kandıramazdı. Naziler geldikten birkaç saat sonra Amber Odası sökülmüş ve Almanlar tarafından Kaliningrad’a (daha sonra Königsberg olarak da bilinir) taşındı. Savaştan sonra sarı oda panelleri iz bırakmadan kayboldu. O zaman paneller altı ton ağırlığındaydı ve 150 milyon dolardan daha değerliydi. Hitler’in panelleri Linz’de inşa etmeyi planladığı devasa Fuhrmuseum’a yerleştirmeyi planladığı söylenir.

II. Dünya Savaşı’nda yağmalanan on binlerce veya sanat eseri arasından çoğu, Amber Room’un kaybını en trajik ve en çok aranan olarak kabul ediyor. Kehribar Odasında kalan tek renkli fotoğraf, birkaç siyah beyaz fotoğraf, kehribar panel parçaları ve birkaç çizim ve not.

Amber Odasının Gizemi
20120531-Amber_Bernstein_many_stones.jpg
amber taşları Amber Room’un panellerine olan şey, 20. yüzyılın en büyük çözülmemiş gizemlerinden biridir. Bazı insanlar kasıtlı olarak yakıldıklarını veya batırılmış bir gemi veya denizaltı tarafından taşındıklarını düşünüyorlar. Eski Rus lider Boris Yeltsin gibi diğerleri de, bir Alman veya Amerikalı koleksiyoncunun evinde toplandıklarına inanıyor. Çoğu, Kaliningrad’daki Müttefik bombalama saldırılarında imha edildiklerine inanıyor.

Amber odasının panelleri Kaliningrad’a getirildikten sonra Nazi müze direktörü Alfred Rohde yönetimindeki ana kalede tutuldular. Oda 20 ay boyunca kalede sergilendi ve 1943 yılının sonunda gelgit Nazilere karşı dönmeye başladığında ve panellerle ilgili endişeleri olduğunda demonte edildi.

Amber Room panellerinin, Kaliningrad şehir merkezinde ve şehir merkezinin büyük bölümünde, Ağustos 1944’te Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından iki gece ağır bombalamaya dayandığı bildirildi. Bir İngiliz bombardıman saldırısı, 465 ton bomba attı. Başka bir gecede, uçaklar 460 ton düştü. Sovyetler Kaliningrad’ı ele geçirdikten sonra molozları buldozerler ve yeni sokaklar koyup yeni binalar diktiler. Molozda kehribar parçası bulunamamıştır, bu da bazı insanların bombalamadan önce panellerin hareket ettiğini düşünmesine neden olmuştur.

Birçoğu panellerin depolandığını düşünüyor, ardından Amber Odası muhtemelen Kaliningrad’da, belki de eski kalenin altındaki resmen bir kasanın altında bir yerde. Sovyetler şehri ele geçirdiğinde kaleden buldozer ruble birkaç futbol sahası kapladı. Yeni kentin büyük bölümleri moloz üzerine inşa edilmiştir.

Amber Odasını Arıyor
20120531-amber mine Yantarny_local.jpg
Yantarny kehribar madeninin yeri Dağılmadan önce, Stasi (Doğu Alman gizli polisi) Amber Room’un uzak durduğu 1500 yer araştırdı. Hatta 1 milyon dolar harcandığı söylenen Leipzig’in güneyinde bir kuyu kazmak için harcandı. Konumunu keşfetmeye adanmış bir Amber Odası kulübü, Lihtenştayn’da sürgünde yaşayan bir Rus baronu tarafından kuruldu. Üyeleri arasında Belçikalı gizem yazarı Georges Simenon da vardı.

Kale küratörü Rohde, Sovyetlerin Kaliningrad’ı ele geçirmesinin ardından Sovyet yetkilileri tarafından defalarca sorguya çekildi. Cevaplarında kaçınılmazdı ve bir noktada bir yığın kağıdın yakıldığı ortaya çıktı. 1945’in sonunda o ve karısı öldü.

Kaliningrad doğumlu bir Prusyalı ve Rohde arkadaşı olan Gaukeiter Erich Koch, Kızıl Ordu’nun şehre girmesinden önceki haftalarda Amber Odası’ndan sorumluydu. Koch, birçok sanat eserini yağmaladı ve II. Dünya Savaşı sırasında işlenen bazı savaş acımasızlıklarıyla ilişkilendirildi. Savaştan sonra hapis cezasına çarptırıldı (Amber odasındaki bilgisi nedeniyle ölüm cezası verildi). Koch, amber panellerinin Baltık’ı baturan gemilere yüklendiğini söyledi. Bu gemileri aramak hiçbir şey bulamadı.

20120531-amber mine _yantarnyje_razrabotki.jpg
Yantarny kehribar madeni Bazıları Koch’a panellerin, eskiden bira içtiği eski bir bira fabrikası için soğuk bira fıçılarının depolandığı bir buz evine yerleştirilmesini emrettiğini söylüyor. Buz evin nerede olduğunu kimse bilmiyor. Koch savaştan sonra hapsedildi. 1967’de Kaliningrad’a döndüğünde, panellerin bir Katolik Kilisesi yakınında yeraltında saklandığını söyledi. Tek sorun Kaliningrad’da hiçbir Katolik Kilisesi olmaması ve eskiden içtiği bira fabrikası artık bir maden suyu tesisidir. Koch 1986’da öldü.

Mayıs 1997’de, Alman polisine Bremen’deki bir avukatın Amber odasından 2,5 milyon dolara küçük bir mozaik satmaya çalıştığı söylendi. Mozaik — erkeklere gül kokan — otantik olarak tanımlandı. Amber Odası’nın ilk kurtarılan kısmıdır. Birkaç hafta sonra Almanya’da Amber Room’un bir parçası olduğuna inanılan, altın, mermer ve değerli taşlardan yapılmış bir mozaikle donatılmış bir çekmeceli dolap bulundu. 1970’lerde Stasi sanat tüccarlarından satın alan bir kadına aitti. Almanya cumhurbaşkanı Amber Room’daki tüm eşyaların iade edileceğine söz verdi.

Amber Odasını Yeniden Dinlemek
Bu arada Amber Room, 11,3 milyon dolar toplam maliyetle yeniden yaratıldı ve devasa Alman gaz şirketi Ruhrgas’tan 3,5 milyon dolarlık bir hibe aldı. Yeniden yaratma Mayıs 2003’te St. Petersburg’un 300. yıldönümü kutlamaları sırasında dünya liderlerine tanıtıldı. Görenler “sekizinci bir merak”, “bir mücevher” ve “şaşırtıcı” olarak nitelendirdiler.

Amber Room’un yeniden yaratılması on yıl sürdü. Zanaatkar, projenin düşündüğünden daha zor olduğunu söyledi. Finansman da bir problemdi. En büyük engel kehribar sıkıntısı ve fiyatındaki artışla başa çıkmaktı. Son odaya 2.640 kilo sarı panel oluşturmak için yaklaşık altı ton amber kullanıldı. Bir Alman askerleri tarafından alınmış olan orijinal Floransalı mozaiklerden biri bulundu ve projeye teslim edildi.

Amber Odası’nı yeniden inşa etme planı 1979’da onaylandı, ancak amberden oyma ve sanat yapma sanatı büyük ölçüde kaybedildiği için gitmesi çok uzun sürdü. En temel teknikleri öğrenmek, çoğunlukla deneme yanılma yoluyla on yıldan fazladır.

Amber Room’u yeniden yaratan ustalar, 1930’larda çekilmiş arşivdeki siyah beyaz fotoğraflara dayanarak çalışmalarını yaptılar. Panellerden detayları diriltmek için araştırmacılar ve zanaatkarlar fotogrametri (kartografik haritalamada kullanılan bir teknik), stereoskoplar (panel gravürlerinden ayrıntıları ortaya çıkarmak için siyah ve beyaz fotoğrafları sıraya koymak için) ve bilgisayar taramalarını kullandılar. Uzmanlar, hayatta kalan bazı kehribar parçalarının orijinal odadan siyah-beyaz fotoğraflarını çekerek orijinalin renklerini yeniden oluşturabildiler.

20120531-amber Bernsteinzimmer11.jpg
Dinlenme Amber Odası
Kehribar Odasını Dinleyen Esnaflar
Proje direktörü Boris Igdalov adında taştan bir oymacıydı. 40’lı yılların sonlarında projenin başındayken 75 kişilik bir kadroyu yönetti: çoğunlukla amber oymacıları, aynı zamanda marangozlar, mimarlar, muhasebeciler ve avukatlar. Orjinalinde olduğu gibi, amberin büyük bir kısmı Yantar’nyi Poselok veya Kaliningrad yakınlarındaki Amber Köyü’ndeki evden çıkarıldı.

İşyerindeki zanaatkarları anlatan Elizabeth Kolbert, The New Yorker’da şöyle yazdı: “Atölyenin bir bölümünde yapboz modasıyla birbirine tutturulmuş kehribar parçalarıyla kaplı devasa bir ahşap çerçeve üzerinde çalışan iki adam buldum. Başka bir bölümde, mikroskopların üzerinde kambur bir düzine oymacıyla karşılaştım. Her craver’ın dişçi ofislerinde bulunan bir dizi aleti vardı – ince pense, çok ince uçlu keskiler ve küçük matkaplar. ”

“Odanın ortasındaki bir adam, bir Romalı askerin iki inç yüksekliğindeki gövdesini oyuyordu ve tuniği yakma noktasına vardı. Mikroskopa bakmama izin verdi – oymacılığın büyük kısmı sadece büyütme altında yapılabilecek kadar hassastır — ve küçük olukların toz parçalarıyla dolu olduğunu görebiliyordum … Her otuz saniyede bir ya da öylesine Oymacılardan biri üzerinde çalıştığı parçayı kaldıracak ve uygulamalı bir vızıltıyla tozu silecek . Sonra onu tekrar mikroskobun altına koyar, küçük bir kadife yastığa atar. ”

KEHRİBAR TAŞI GERDANLIK KOLYE

OTANTİK SETLER
Kehribar Taşı Gerdanlık
Fiyatı      :      SATILDI TL
Ürünün Özellikleri
  • 1.KALİTE HAS DAMLA KAYA
  • 25 GR
  • 44 CM UZUNLUK
  • AYNI GÜN KARGO
  • DOĞAL MİX ÖZEL KESİM
  • EL YAPIMI EŞİ YOKTUR
  • KDV DAHİL
  • ÖZEL KUTUSUNDA
  • RUSYA/KALİNİNGRAD
[dpsc_display_product]
Ürün Açıklaması Video Tanıtım Yorumlar

Kehribar , ağaç reçinesinin fosilleşmesinden oluşan bir değerli taştır. Kehribar reçinesi tipik ağaç özsu ile aynı değildir. Pinus succinifera ağacından özel olarak elde edilir. Kehribar fosilleşmesi Tersiyer döneme kadar uzanır, bu da kehribar taşlarının yaklaşık 50 milyon yıl önce oluştuğunu gösterir. Kehribar yumuşak ve yapışkan reçineden oluştuğu için kehribar sıklıkla hayvan ve bitki kalıntıları içerir; çoğunlukla sivrisinekler ve diğer böcek türleri. Kömür dikişlerinde gelişen kehribar ‘reçine’ olarak adlandırılır ve özellikle Yeni Zelanda kömür dikişlerinden elde edilen numunelere ‘ambrit’ denir. Amber az sayıdaki organik değerli taştan biridir . En yaygın organik taş çeşitleri kehribar, inci , mercan ve fildişidir.

Kehribar Taşı Gerdanlık

Kehribar Taşı Gerdanlık

Amber kelimesi, Orta Farsça ‘ambar’ kelimesinden türemiştir. Başlangıçta ambergris adı verilen sperm balinalarının bağırsaklarında bulunan sertleşmiş mumsu bir maddeyi tanımlamak için kullanılmıştır. Ambergris kokuların yapımında kullanılır çünkü çok çekici bir aromatik kokuya sahiptir. 14. yüzyıl boyunca, kehribar teriminin kullanımı, ambergris’e referanstan değerli taşa kaydırılmıştır. Amber ve ambergris sık sık birbirine karıştı, çünkü ikisi de plajın kıyısında yıkanmış olarak bulunabiliyordu. İkisi yoğunlukla kolayca ayırt edilir. Ambergris çok daha düşük bir yoğunluğa sahiptir ve tatlı suda yüzer. Kehribar renkli taşlar, tatlı suda yüzemez, ancak tuzlu suda yüzebilir.

Diğer birçok renkli taştan farklı olarak amber, kristal yapıdan ziyade şekilsizdir. Kehribar çok düşük özgül ağırlığa sahiptir, bu onun son derece hafif olduğu anlamına gelir. Amber’ın düşük yoğunluğu tuzlu suda yüzmesini sağlar. Kehribarın aşırı düşük yoğunluğundan dolayı taklit edilmesi zordur. Karşılaştırma yapmak gerekirse, 5 ayar sarı renkli değerli taşların toplam ebadı 5 ayar zirkonun 2,5 katıdır (daha yoğun cevher türlerinden biri).

Amber Kökeni ve Değerli Taş Kaynakları Başa dönüş
Amber cevherlerinin önde gelen kaynağı Rusya, Kaliningrad’ın hemen batısındadır. Bu bölgeden gelen kehribar yüzeyin 30 metre altında kilde bulunur. Kehribar için en büyük ikinci kaynak Baltık bölgesidir. Baltık kehribar deniz dibinden kaynaklanır ve genellikle karada yıkanmış olarak bulunur. Baltık kehribar, ince altın renkleri ile bilinir.

Dominik Cumhuriyeti’nin nadir mavi renkli kehribar rengi olduğu bilinmektedir. Dominik Cumhuriyeti’nden kehribar diğer kehribar çeşitlerinden oldukça gençtir. İtalya, Romanya, Çin, Japonya, Burma (Myanmar), Meksika, Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri’nin de amber birikintileri olduğu bilinmektedir.

OTANTİK TAŞ KALİTESİ VE FARKI İLE  %100 DOĞAL  1.KALİTE SAFLIK ÖZEL İŞÇİLİKLİ BALTIK KEHRİBARI MİX (FARKLI RENK TONAJLARINDA) KOLYE GERDANLIK ÜRÜNÜMÜZ TEKPARÇA OLUP SATILDIĞINDA REYONUMUZDAN KALKAR;SEVDİKLERİNİZ İÇİN FARKLI DOĞAL FANTASTİK BİR HEDİYE OLARAK DÜŞÜNEBİLİRSİNİZ;

AĞIRLIK : 25 GR UZUNLUK:44 CM
Kehribar farklı renklerde ortaya çıkar, ancak çoğunlukla sarı, turuncu veya kahverengidir. Altın sarısı amber genellikle yaprak dökmeyen çam ağaçlarından elde edilen yarı saydam bir reçinedir. Kehribar beyazımsı-soluk limon sarısı ve kahverengiden neredeyse siyaha kadar oluşabilir. Dominik Cumhuriyeti’nin nadir mavi kehribar ürettiği bilinmektedir. Ayrıca nadir yeşil ve kırmızı renkli sarı renktedir. Kırmızı kehribar bazen “kiraz kehribar” olarak adlandırılır.

Amber Berraklığı ve Parlaklık

Kehribar Taşı Kolye

Kehribar Taşı Kolye

Kehribar berraklığı saydamdan opaklığa kadar değişmektedir ve reçineli bir parlaklığa sahiptir. Kehribar rengi numunelerin çoğunda hava kabarcığı cepleri ve diğer çeşitli kapanımlar bulunur. Pirit safsızlıkları kehribar mavimsi bir renk verebilir. Birçok kehribar çeşidi, çok sayıda dakika kabarcıklarının neden olduğu çok bulanık bir netliğe sahiptir; bu taşlar ‘kemik kehribar’ olarak bilinir.

Şeffaf şeffaflığa sahip olan kehribar bulanık örneklerden daha çok arzu edilir. En değerli kehribar taşları böcekler, bitkiler veya pirit kapanımları içerenlerdir.

Amber Kesim ve Şekil
Amber, neredeyse her zaman kabaşondan kesilir. Amber çok nadiren çok yönlüdür. Geçmişte amber en çok süs tasarımlarında kullanılıyordu. Kehribarın kesmesi çok kolaydır çünkü çok yumuşaktır. Çoğu taş türü gibi, lapidaries de kesme işlemi sırasında mümkün olduğunca fazla taş korumaya çalışır, bu nedenle birçok kehribar taşı damla şeklindeki nodüler şekillerle tamamlanır. Yuvarlak ve oval amber taşları çok popülerdir; Yıldızlar, altıgenler, beşgenler, trilyonlar ve kalp şekilleri gibi diğer fantezi şekiller de kolaylıkla temin edilebilir.

Amber Tedavisi
Amber genellikle işlenmez, ancak iki veya daha fazla küçük taştan bazı amber taşları toplanmıştır. Küçük taşlar, yüzeyleri yağ, ısı ve basınçla bulaştırarak birleştirilir. Değerli taş tedarikçileri bu geliştirmeyi her zaman açıklamalıdır; bu tip taş bazen “amberoid” veya “sıkıştırılmış amber” olarak adlandırılır. Kehribar bazen bir yağ banyosu ile geliştirilmiş netlik olabilir. Amber taşlar, kopal veya kauri sakızı gibi başka reçineler kullanılarak taklit edilebilir. Baltık kehribar bazen daha parlak renkler oluşturmak için yapay olarak geliştirilmiştir.

Amber Gemological Özellikleri: Başa dönüş
Kimyasal formül: C10H16,0 (yaklaşık)
Kristal yapı: Amorf
Renk: Sarı, kahverengi, turuncu, kırmızı ve diğerleri
Sertlik: Mohs ölçeğinde 2 – 2,5
Kırılma indisi: 1,539 – 1,545
Yoğunluk: 1,05 – 1,09 (yaklaşık)
dilinim: Yok
Şeffaflık: Opak saydam
Çift Kırılma / Birefringence: Yok
Parlaklık: Reçineli
floresan: Mavimsi beyaz – sarı yeşil
Amber Gemstone Çeşitleri veya Diğer Benzer Taşlar: Başa dönüş
Buy coral gemstones
Mercan değerli taş
Pek çok kehribar çeşidi vardır ve çoğu kökene veya renge göre gruplandırılmıştır. Dominik Cumhuriyeti’nden kehribar bazen nadir görülen mavi renkte oluşabilir ve flüoresan olabilir. Bu çeşitliliğin nadir kehribar rengi olduğu düşünülür ve doğal ve ultraviyole ışık kaynakları altında maviye döner. Uzun dalga UV aydınlatma altında, çok güçlü ve beyaza yakın bir yansıması vardır. Yılda yaklaşık 100 kilogram mavi Dominik Cumhuriyeti kehribarından elde edilir ve bu da onu son derece değerli kılar. Jet, inci, mercan ve fildişi gibi kompozisyon yoluyla benzer birkaç organik değerli taş vardır.

En Popüler Kehribar Çeşitleri:
Baltık kehribar, kemik kehribar ve Dominik kehribar en yaygın kehribar çeşitleridir.

Daha Az Bilinen Amber Çeşitleri:
Mavi Dominik kehribar, resinit, ambrit, amberoid ve preslenmiş amber, az bilinen kehribar çeşitlerinden bazılarıdır.

Doğal Kehribar Taşı Özellikleri

Doğal Kehribar Taşı Özellikleri

Amber Gemstone Mitolojisi, Metafizik ve İyileştirici Güçler Başa dönüş
Amber, Ortaçağ’dan 20. yüzyılın başlarına kadar birçok nesiller için bir şifa taşı olarak kullanılmıştır. Bir amorf mücevher olmasına rağmen, hala kristal iyileştirme yetenekleri için kullanılmaktadır. Antik Yunanistan’daki Hipokrat döneminden bu yana, çeşitli sağlık rahatsızlıklarını iyileştirmek ve azaltmak için kehribar ve reçineli ekstreleri kullanılmıştır.

Amber, Asya’da muskada kullanılan ilk taşlardan biriydi. Amber’ın doğal altın renginden dolayı ‘güneşli’ bir enerji taşıdığı söylenir ve negatif enerjiyi ortadan kaldırmak için kullanılır. Güneşli eğilimler ve pozitif görünümler, kehribar taşları giyilerek zenginleştirilir. Amber değerli taşların, onları giyenleri neşelendirdiği bilinmektedir. Amber’ın hastalıkları vücuttan uzaklaştırabildiğine ve duygusal enerjiden olumsuzlukları giderebileceğine inanılıyor.

Feragatname: Metafizik ve Alternatif Kristal İyileştirme Yetkileri ve Özellikleri onaylanmış tavsiye olarak alınmamalıdır. Herhangi bir sağlık durumunuz varsa, lütfen lisanslı bir uygulayıcıya bakın. Bu bilgiler doktorunuzun tavsiyesinin yerini almaz. GemSelect, yapılan hiçbir iddia veya beyanı garanti etmez ve hiçbir koşulda sorumlu tutulamaz.
Amber Gemstone ve Takı Tasarım Fikirleri Başa dönüş
Amber, tarih öncesi zamanlardan beri mücevherlerde kullanılmıştır. Amber’in muska mücevherlerinde kullanılan ilk mücevher tiplerinden biri olduğuna inanılıyor. Kehribar süsleri, antik Miken mezarlarında ve ayrıca eski uygarlıkların Avrupa’da zenginleştiği diğer alanlarda bulunmuştur. Günümüzde hala kehribar rengi popülerdir ve cam üfleme parçaları gibi süs tasarımları için kullanılır.

Amber mevcut en yumuşak mücevher türlerinden biri olmasına rağmen, yine de mücevher olarak giyilir. Kabaşon yüzük tasarımlarında giyilmesi tavsiye edilmez, ancak dikkatle birçok kişi yüzükler için kullanır. Kehribarlı taşlar, küpeler, broşlar ve kolyeler için en iyi şekilde kullanılır, ancak uygun şekilde kullanılırsa, çeşitli takı tasarımlarında kehribar takılabilir.

Not: Kara taş ağırlığına göre değil, boyuta göre renkli taşlar satın alın. Renkli taşlar boy / ağırlık oranına göre değişmektedir. Bazı taşlar daha büyük, diğerleri ise ağırlıkça elmastan daha küçüktür.

Amber Değerli Taş ve Mücevher Bakımı ve Temizliği Başa dönüş
Değerli Taşlarınızı Nasıl Temizlersiniz? Amber, Mohs sertlik ölçeğinde sadece 2 – 2,5 sertlik derecesine sahip, oldukça yumuşak bir mücevher türüdür. Milyonlarca yıllık yoğun ısı, basınç ve hava şartlarına dayanıklı olmasına rağmen, amber aside, benzine, kostik çözeltilere, alkol ve parfümlere karşı hala çok hassastır. Amber dumanlı tütsü benzeri bir kokuyu kolayca yakıp giderebilir. Amber sadece yumuşak bir bez kullanarak silinmelidir.

Ultrasonik temizleyiciler, kehribar taşları veya kehribar mücevherlerini temizlemek için asla kullanılmamalıdır. Kehribar taşlarının uzun süre bekletilmesi önerilmez; suya uzun süre maruz kalmak cilayı bozabilir. Kehribar diğer mücevherlerle kolayca çizilebilir, özellikle pim sapları, faset kenarları ve mücevher kenarları. Kehribar taşlarını yumuşak bir bezle sararak koruyun ve kehribar’ı her zaman diğer mücevherlerden ve mücevherlerden ayrı olarak saklayın.

Baltıktan Amber

Kehribar Taşı Faydaları

Kehribar Taşı Faydaları

Doğal kehribar kapanımları
Doğal kehribar kapanımları
Organik değerli taşlar sınıfı oldukça küçüktür, ancak inci , mercan , fildişi ve kehribar gibi mücevher ticaretinde önemli olan bazı sıra dışı çeşitleri içerir.

Tüm organik taşlar alışılmadık ama kehribardan başka bir şey değil. Kehribar, yaklaşık 50 milyon yıl önce, Tersiyer döneminin Eos döneminde oluşan çam ağacı Pinus succinifera’nın fosilleşmiş sertleştirilmiş reçinesidir. Amber, tarih öncesi zamanlardan beri mücevher, muska ve dini nesneler için kullanılmıştır. En çok değer verilen parçalar böcek, bitki veya pirit kapıları içerir.

Sarı, turuncu ve kahverengi, kehribar için en yaygın renklerdir, ancak Dominik Cumhuriyeti’nde nadir mavi kehribar bulunur. “Kehribar” terimi İngilizce’ye sarı ve turuncu renklerin arasında bulunan renk olarak girmiştir. Doğal kehribarın berraklığı saydamdan opaklığa değişmektedir. Çoğu parçanın kabarcıkları veya kalıntıları vardır. Parlatıldığında, amber reçineli bir parlaklığa sahiptir.

Cilasız Amber Kaba
Cilasız Amber Kaba
Çoğu değerli taştan farklı olarak amber, kristalin yerine şekilsizdir. Mohs sertlik skalasında 2 ila 2,5 arasında bir derece ile oldukça yumuşaktır. Milyonlarca yıldır hayatta kalabilecek kadar dayanıklı olmasına rağmen, aside, kostik çözeltilere, benzin, alkol ve parfümlere karşı hassastır. Bir kibrit tarafından tutuşturulduğunda tütsü benzeri bir koku yayan yanar.

Kehribarın benzersiz özelliklerinden biri, istisnai derecede hafif olmasıdır. Yalnızca 1.05 ila 1.09 arasında bir yoğunluğa veya özgül ağırlığa sahiptir. Kehribar o kadar hafiftir ki tuzlu suda yüzer. Amber’ın düşük yoğunluğu, çok daha yüksek yoğunluklara sahip cam veya plastik ile taklit edilmesini zorlaştırır. Karşılaştırma yoluyla, bir 5 karat kehribar parçasının toplam hacmi 5 karatlık bir zirkon parçasının (daha yoğun mücevher malzemelerinden biri) hacminin 2,5 katıdır.

Kehribar Taşı Nedir

Kehribar Taşı Nedir

Amber, çoğunlukla Baltık bölgesinde bulunur, ancak Dominik Cumhuriyeti’nde daha genç kehribar yatakları bulunur. Dünyanın en büyük kalıntısı, Rusya’daki Kalimingrad’ın batısında, yüzeyin 30 metre altında amber içeren bir kil tabakası içindedir. Baltık Denizi’nin yatağında büyük miktarda kehribar rezervi vardır ve kehribar, fırtınalardan sonra genellikle karada yıkanır. Diğer mevduat Sicilya, Romanya, Burma, Çin, Japonya, Kanada, Meksika ve Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunur.

Kehribar, bir ağaçtaki bir yaradan akan, ağacı bir bandaj gibi koruyan ve ağacı parçaladıktan sonra sertleşen ve hayatta kalan ağaç reçinesiyle oluşturulan kırılgan, bal renginde bir malzemedir. Milyonlarca yıl boyunca, dünyadaki kimyasal değişiklikler ve basınçla kayaya dönüştü. Amber yakar; yüzeceği kadar hafiftir; ve cilalandığında ipeksi bir altın parlaklığı verir. [Kaynak: John F. Ross, Smithsonian dergisi]

Amber teknik olarak bir taş değildir. Kısmen çapraz bağlı bir polimerdir. Sanatçı, kuyumcular ve zanaatkarlar hoşuna gider, çünkü yüksek parlaklığa parlatılabilir, ince tabakalara kesilebilir ve ince tasarımlarla oyulabilir. Sudan biraz daha az yoğundur; bir tırnağından biraz daha sert; lamba ışığında sıcak yanar; ve cam kadar kolay kırılır. En iyi kehribar mücevher ve sanat objelerinde kullanılır. Geri kalanlar vernikler, boya incelticiler, cilalar, yakıt katkı maddeleri ve ilaç katkı maddelerinde kullanılır. Bazen plastik amber yerine kullanılabilir.

Kehribar Kehribar, tarih öncesi çağlarda reçine üreten büyük yapraklı kozalaklı ormanların ve parke ormanların kaplandığı bölgelerden gelir. Tüm dünyada 300 milyon ile 1.5 milyon arasındaki sedimentlerde bulunur. Bazı kehribar parçaları oldukça büyük. Avrupa madenlerinde 15 ve 18 kilo ağırlığındaki topaklar keşfedildi. Guinness Rekorlar Kitabı’na göre, şimdiye kadar bulunan amberin en büyük kısmı 33 pound ve 10 ons ağırlığında. Londra’daki Doğal Tarih Müzesi’nde tutulur.

Dünyadaki amberin büyük kısmı kuzey Avrupa’nın Baltık Denizi bölgesinden geliyor. Bazı jeologlar Baltık kehribarını saf kehribar olarak kabul eder, çünkü süksinik asit bakımından yüksektir. Dominik Cumhuriyeti’nden kehribar, en fazla fosilleşmiş yaşam formuna sahip kehribarını tutar (Baltık kehribar için 1000 parçaya kıyasla 100 parça başına bir böcek ilavesi vardır). Amber ayrıca İsrail, Ürdün, Lübnan’da da bulunur. Avusturya, Manitoba Kanada, Çek Cumhuriyeti, Meksika, Ekvador ve Kolombiya. En eski kehribar Amerika Birleşik Devletleri’nin Appalachian bölgesinden ve İngiltere’deki Northumberland’dan gelir.

Değerli Taşlarla İlgili Web Siteleri ve Kaynaklar: Değerli Taşlarla İlgili Her Şey allaboutgemstones.com ; Mineraller ve Değerli Taş Krallığı minerals.net ; Uluslararası Gem Topluluğu gemsociety.org ; Wikipedia makalesi Wikipedia ; Değerli Taşlar Rehberi gemstones-guide.com ; Amerika Gemological Institute gia.edu ;

Kehribar (amber) Taşı

Kehribar (amber) Taşı

Sarı renkler
20120531-amber Ambre_bleu_dominicain_21207.jpg
Dominik Cumhuriyeti’nden mavi kehribar Sarı kelimesi, genellikle onunla ilişkilendirilen malzemeyi ve altın-kahverengi rengini tanımlamak için kullanılabilir. Fakat altın rengi kahverengi olan tek renk kahverengi değildir. 250’den fazla sarı renk ve renk tonları tanımlanmıştır, bazı maviler ve yeşiller ile birlikte daha yaygın kırmızılar, sarılar, kahverengiler, altınlar, portakallar ve beyazlar. Bazı örnekler neredeyse tamamen saydamdır. Diğerleri opaktır. Renk, kehribarın maruz kaldığı ağaç kaynağı, çağ, sıcaklıklar ve basınçlar gibi şeylerle belirlenir.

Çoğu kehribar türü – Baltık’taki kehribar rengi de dahil olmak üzere — koyu kahverengi ya da ten rengi, sütlü çay gibi. Çoğunlukla yarı saydam hale getirmek için ısıtılır veya sarıdan koyu kırmızıya değişen herhangi sayıda renk tonu boyanır. Ruslar kehribar ölümünün efendisi olarak kabul edilir. Yöntemlerinin birçoğu gizlidir ve Amber Room ve diğer projeler üzerinde çalışırken geliştirilmiştir. Metodları sorulduğunda, Ruslar organik kimyasallar kullandıklarından başka bir şey söylemediler.

Amber ve Fosiller
20120531-amber Spider_in_amber_(1).jpg
Kehribar örümceği Amber, aksi takdirde parçalanıp ayrışıp kömür veya başka bir hidrokarbona dönüşecek olan yaşam formlarını koruma yeteneğine sahiptir. En eski fosil mantarlar, güveler, telsiz arılar, tırtıllar, termitler, polen taneleri kehribar renginde korunmaktadır. Dinozorların çağı boyunca 90 milyon yıllık ilkel bir meşe ağacından gelen çiçek amber olarak korunmuştur.

Kehribar renginde bulunan diğer yaşam formları arasında akrepler, kelebekler uzun bacaklı sinekler, örümcekler, kurbağalar ve kertenkeleler bulunur. Bazı örneklerin detay ve korunma derecesi olağanüstüdür. Kelebekler kanatlarında hala görülen renk değişimleriyle bulunmuştur. Bir örümcek avında hala ağzındayken amberde kaldı.

Doğal Kehribar Taşı

Doğal Kehribar Taşı

“David Quammen, New York Times’ta yazdı,” Amber fosiller genellikle tortul baskıyla ezilmiş, üç boyutludur. Genellikle orijinal renk desenlerini, iç organları ve hatta bir organizmanın hücresel yapılarını korurlar. Ve canlılar canlı iken kazaya düştükleri için mumyalanmış bedenleri hayatın duruşlarını veya en azından bir terminal mücadelesini koruyabilir … Sonunda, korumanın aslına uygunluğu birçok türün nadiren türlerin düzeyinde tanımlanmasına izin verir. “kaba taşa basılmış böcekler ile mümkün.”

Amber’in Tarihi
20120531-amber Magdalenenberg_collier.jpg
tarih öncesi Magdalenenberg amber Amber insan tarafından ödüllendirilen ve dekoratif amaçlarla insanlar tarafından giyilen ilk minerallerden biriydi. Tarih öncesi insanlar muhtemelen Baltık ve Akdeniz kıyılarında kehribar parçaları bulmuşlardır. Avrupa’da M.Ö. 28.000 yılına kadar amber ticareti olduğuna dair kanıtlar var. İngiltere’de insan eserleri ile birlikte on bin yıllık amber takılar bulundu.

Eski insanlar bakır ve demir için amber ticareti yapmıştır; Statik elektrik üretme kabiliyeti ile büyülendi ve küçük bir negatif statik elektrik yükü ile sıcaklık verme ve saç ve saman gibi nesneleri çekme kabiliyeti nedeniyle büyü güçlerine sahip olduğuna inanıldı. Tarih öncesi şaman, ifadesiz yüzleriyle küçük, sıradışı figürlere oyulmuştur. Yüzyıllar boyunca, sayısız insan hastalıkları tedavi etmek için kullandı. Eski Roma’da, Yaşlı Pliny, boyun ve kafa rahatsızlıkları için bir ilaç olarak kullandığını açıkladı.

Baltık kehribar Mycenae, Troy ve Mısır’daki antik sitelerde bulunmuştur. Homer Odyssey’de amber denir; Etrüskler onu altından daha fazla ödüllendirdi; Mısırlılar mumyalamayı kurutma maddesi olarak kullanmış olabilirler; ve Maya şifa törenlerinde tütsü olarak yaktı. Yunanlılar, belki altın rengi ve güneş ışığını emip ısınmaları nedeniyle kehribar elektronu (“elektrik” kelimesinin kökü) veya “güneşin özü” olarak adlandırdılar. Yunan mitolojisine göre, Apollo’nun kızları tarafından ölen kardeşleri Phaëton’un ölümü üzerine döken gözyaşlarından yaratıldı.

Eski Roma’da, tek bir amber parçası bir köleden daha değerliydi. Nero’nun kuzey Avrupa’daki Germen halklarıyla temas ettiği, çünkü kehribar için yüksek aracı suçlamalarından dolayı üzüldüğü ve malzemenin kaynağına daha yakın olmak istediği için. Elçileri, 10 kilo ağırlığında bir parça da dahil olmak üzere 13 bin kilo amber ile geri döndü.

16. yüzyıldan başlayarak, Avrupa’daki atölyeler borulara, satranç taşlarına ve iç kutulara amber atmaya başladı. İtalyan mücevher tasarımcıları ve cameo sanatçıları ile popülerdi. Besteci Frédéric Chopin, piyano gösterilerinden önce ellerini kehribarla ovalardı. Kuzey ve batı Afrika’daki birçok etnik grup da kehribar hazinesidir.

Kehribar Taşı Gerdanlık

Kehribar Taşı Gerdanlık

Baltık Kehribar
20120531-amber Gouttes-drops-resine-2.jpg
Reçine Baltık halkına hapsolmuş böcek — Polonyalılar, Ruslar, Almanlar, Danimarkalılar, İsveçliler, Litvanyalılar, Letonyalılar ve Estonyalılar — geleneksel olarak büyük oranda kehribar ödülünü almışlardır. En güzel kehribar sayılan şeyin kaynağının yakınında yaşıyorlar. Kehribar, kehribar renginden zengin toprak katmanlarından fırtınalarla salınmasından veya dalga hareketi ile aşınmasından sonra deniz yosununa dolaşmış Baltık sahillerinde görülür. Çoğu parça şiddetli fırtınalardan sonra ortaya çıkar.

Baltık’taki Amber’ın 27 milyon ile 48 milyon yıl arasında, Fennoscandia olarak bilinen bir bölgenin, güney Çin, Laos ve Vietnam’da bulunanlar gibi geniş yapraklı kozalaklı ormanları ve parke ağaçlarla kaplı olduğu yaratıldığına inanılıyor. Kehribar parçaları Sambia Yarımadası’na doğru nehirlerden aşağıya taşındı, burada daha sonra çökeltilerin açığa çıkarılmasıyla ortaya çıkabilmek için nehir çökelleri ile kaplandılar. Baltık’ta çıkan kehribarın yaklaşık yüzde 13’ü kuyumculuk için uygundur.

Her yıl Rusya’da yaklaşık 700 ton kehribar üretiliyor. Bunların çoğu, Kaliningrad’a çok uzak olmayan bir sahil kasabası olan Palmnicken’dan geliyor; burada kehribar, birkaç şerit madeninde yüzeyin 120 metre altındaki kehribar rengi tabakalardan elde ediliyor. Karanlık dünyanın her bir kübik bahçesinde 7.7 pound amber bulunabilir.

Yüksek bir kum ve toprak barajı mayınları denizden ayırır. Kürekle çalışan büyük vinçler dünyayı kazıyor ve su toplarıyla püsküren yığınlara düşürüyorlar ve borular tarafından işleme tesislerine taşınan bir bulamaca indirgenmiş, perdelerin ve süspansiyon havuzlarının kehribini taşlardan ve diğer malzemelerden ayırmak için kullanılmışlar.

Madenler AK-47’lerle donanmış ağır silahlı askerler tarafından korunuyor. Çöpçüler, “kargalar” olarak adlandırılan terkedilmiş çukurlar arasında geziniyor, madencilerin kaçırdığı kehribarı arıyorlar. Yaz tatili sırasında çocukların binlerce dolar değerinde amber bulması nadir değildir.

Kehribar Taşı Satış

Kehribar Taşı Satış

Amber Odası
20120531-Amber_Room-3.jpg
yeniden yaratılmış Amber Room Amber Room — 100.000 adet mükemmel kesilmiş ve takılan amber mozaik panellerden oluşan, 120 metrekarelik süslü bir oda — amber sanatının en muhteşem eseri olarak kabul edilir. şimdiye kadar yapılmış ve en büyük sanat eseri, bir mücevher olarak etiketlenmiş malzemeden yapılmış. [Kaynaklar: Elizabeth Kolbert, The New Yorker, 14 Nisan 2003; John F. Ross, Smithsonian]

Kehribar Odası, üç kehribar rengi panelden oluşmuştur. Her duvarın 13 metre yüksekliğinde olduğu ve her panelin, çiçeklerin, büstlerin, Prusya kraliyet amblemlerinin, geometrik desenlerin, peyzajların, insan figürlerinin, muhteşem sembollerle süslendiği ve kıymetli taşlarla süslendiği kesintisiz cilalı kehribar renkli mozaiklerden oluşuyordu. altın. Kehribarın çoğu bal renginde renkliydi. Dördüncü taraf Windows hakim oldu. Kehribar, yüzyıllar boyunca Baltık Kıyıları boyunca toplanan Prusyalı krallar kehribar koleksiyonundan geldi.

Zanaatkarlar parçaları cilaladılar ve bazen rengini değiştirmek için onları ısıtdılar. Birbirine yapışan yapboz benzeri parçalar şeklinde kesilmiş ve sırayla duvara monte edilmiş ahşap parçalarının üzerine yapıştırılmıştır. Kehribar çoğunlukla Yantar’nyi Poselok’taki ya da Kaliningrad yakınlarındaki Kehribar Köyü’ndeki tırabzandan geliyordu.

Amber Odası Tarihi
20120531-Amber_room_fragments.jpg
Kehribar odası parçaları Kehribar Odası, Fried1 I tarafından 1701 yılında Berlin’deki görkemli Şehir Sarayı için görevlendirildi ve usta usta Gottfried Wolfram, Fransız kuyumcu Tusso ve mimar Andraes Schlüter’in rehberliğinde sekiz yıl sürdü. Paneller, 1711’de Friedrich’in arkadaşlarıyla birlikte ticktacktoe ve krep oyunları oynadığı saraydaki bir odaya yerleştirildi. 1713 yılında öldü.

Amber Room, Prusya’daki Kral Friedrich Wilhelm I’den (Kral Friedrich I’in oğlu) Rus Büyük Petrusuna hediye olarak sunuldu. Friedrich Wilhelm, Rusya’ya ittifak kurması için Peter’a yer verdiğim bildirildi. Peter buna karşılık olarak Friedrich Wilhelm’in dev adamlar ordusuna istisnai olarak 55 erkek kattı. Peter panelleri, Çar’ın 1716’da St. Petersburg yakınlarındaki Tsarkoye Selo’daki (şimdiki Puşkin) yazlık yerine aldı.

Peter, savurganlığın kendisini çok sevmiyordu. Kehribar panellerin tadı için fazla zengin ve gösterişli olduğu kabul edildi. Panelleri aldıktan sonra onları kutularına koydu. Peter’in kızı İmparatoriçe Elizabeth, 1755’te tamamlanan amber için özel bir oda inşa etmeye karar verdiğinde paneller 1740 yılına kadar çıkarılmadı. Oda, amber, batan güneşin altında altın ışıkla parlayacak şekilde tasarlandı.

20120531-amber Tony_Blair_in_the_Amber_Room.jpg
Tony Blair, yeniden yapılandırılmış Amber Room’da Amber Room duvarları 16 ayak yüksekliğindeki duvarlar için yapılmış, ancak Tsarkoye Selo’daki duvarlar 30 fit yüksekliğindeydi. Orjinal odaları telafi etmek için yaldızlı boro kiremitle çerçevelendi ve ahşap parke zeminler, Fontebasso’nun bir tavan boyası, 24 Venedik aynası, her birinin yalın göğüslü bir perinin yaldızlı heykeli, Peter’in koleksiyonundan nesneler ve trompe l’oeil ile süslendi. kehribar mozaikleri gibi görünmesi amaçlanan resimler. Her panelin ortasına beş duyudan birine adanmış bir Floransalı mozaik yerleştirildi. Oda İtalyan mimar Bartolommeo Francesco Rasterelli tarafından tasarlanmıştır.

Büyük Catherine’nin Amber Room’da kart oynamaktan hoşlandığı bildiriliyor. Odayı ziyaret eden bir Fransız, şöyle yazdı: “Bu, sıkışık bir boudoir veya küçük bir oda değil, aynı zamanda önemli oranlara sahip bir oda … Bu bollukta kehribar görmeye alışkın olmayan göz, servet tarafından büyülendi ve kör edildi. tonların sıcaklığı. ”

Naziler tarafından Amber Odasının Yağmalanması
17 Eylül 1941’de Alman ordusu, Leningrad’ın güneyinde bulunan Puşkin kasabasını ele geçirdi ve hemen Büyük Catherine’in Yaz Sarayı’nı işgal etti. Puşkin’in kadınları yaz sarayındaki sanat eserlerinin neredeyse hepsini kaldırabildiler, ancak Amber Odasını kaldıramadılar.

Kehribar Taşı Fiyatı

Kehribar Taşı Fiyatı

20120531-amber Silvio_Berlusconi_in_the_Amber_Room.jpg
Silvio Berlusconi’nin yeniden yaratılan Amber Room’da Amber Room’un neden çıkarılmadığı tam olarak bilinmemektedir. Muhtemelen, saray sanatını kurtaran kadınların, panelleri sökmek, kutulamak ve taşımak için yeterli zamanları olmamasından kaynaklanıyordu. Ruslar, Nazi istilasının hızlılığı için hazırlıksızdı.

Duvar kağıdı ruloları kehribarın üzerine yerleştirildi, ancak Nazileri kandıramazdı. Naziler geldikten birkaç saat sonra Amber Odası sökülmüş ve Almanlar tarafından Kaliningrad’a (daha sonra Königsberg olarak da bilinir) taşındı. Savaştan sonra sarı oda panelleri iz bırakmadan kayboldu. O zaman paneller altı ton ağırlığındaydı ve 150 milyon dolardan daha değerliydi. Hitler’in panelleri Linz’de inşa etmeyi planladığı devasa Fuhrmuseum’a yerleştirmeyi planladığı söylenir.

II. Dünya Savaşı’nda yağmalanan on binlerce veya sanat eseri arasından çoğu, Amber Room’un kaybını en trajik ve en çok aranan olarak kabul ediyor. Kehribar Odasında kalan tek renkli fotoğraf, birkaç siyah beyaz fotoğraf, kehribar panel parçaları ve birkaç çizim ve not.

Amber Odasının Gizemi
20120531-Amber_Bernstein_many_stones.jpg
amber taşları Amber Room’un panellerine olan şey, 20. yüzyılın en büyük çözülmemiş gizemlerinden biridir. Bazı insanlar kasıtlı olarak yakıldıklarını veya batırılmış bir gemi veya denizaltı tarafından taşındıklarını düşünüyorlar. Eski Rus lider Boris Yeltsin gibi diğerleri de, bir Alman veya Amerikalı koleksiyoncunun evinde toplandıklarına inanıyor. Çoğu, Kaliningrad’daki Müttefik bombalama saldırılarında imha edildiklerine inanıyor.

Amber odasının panelleri Kaliningrad’a getirildikten sonra Nazi müze direktörü Alfred Rohde yönetimindeki ana kalede tutuldular. Oda 20 ay boyunca kalede sergilendi ve 1943 yılının sonunda gelgit Nazilere karşı dönmeye başladığında ve panellerle ilgili endişeleri olduğunda demonte edildi.

Amber Room panellerinin, Kaliningrad şehir merkezinde ve şehir merkezinin büyük bölümünde, Ağustos 1944’te Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından iki gece ağır bombalamaya dayandığı bildirildi. Bir İngiliz bombardıman saldırısı, 465 ton bomba attı. Başka bir gecede, uçaklar 460 ton düştü. Sovyetler Kaliningrad’ı ele geçirdikten sonra molozları buldozerler ve yeni sokaklar koyup yeni binalar diktiler. Molozda kehribar parçası bulunamamıştır, bu da bazı insanların bombalamadan önce panellerin hareket ettiğini düşünmesine neden olmuştur.

Birçoğu panellerin depolandığını düşünüyor, ardından Amber Odası muhtemelen Kaliningrad’da, belki de eski kalenin altındaki resmen bir kasanın altında bir yerde. Sovyetler şehri ele geçirdiğinde kaleden buldozer ruble birkaç futbol sahası kapladı. Yeni kentin büyük bölümleri moloz üzerine inşa edilmiştir.

Amber Odasını Arıyor
20120531-amber mine Yantarny_local.jpg
Yantarny kehribar madeninin yeri Dağılmadan önce, Stasi (Doğu Alman gizli polisi) Amber Room’un uzak durduğu 1500 yer araştırdı. Hatta 1 milyon dolar harcandığı söylenen Leipzig’in güneyinde bir kuyu kazmak için harcandı. Konumunu keşfetmeye adanmış bir Amber Odası kulübü, Lihtenştayn’da sürgünde yaşayan bir Rus baronu tarafından kuruldu. Üyeleri arasında Belçikalı gizem yazarı Georges Simenon da vardı.

Kale küratörü Rohde, Sovyetlerin Kaliningrad’ı ele geçirmesinin ardından Sovyet yetkilileri tarafından defalarca sorguya çekildi. Cevaplarında kaçınılmazdı ve bir noktada bir yığın kağıdın yakıldığı ortaya çıktı. 1945’in sonunda o ve karısı öldü.

Kaliningrad doğumlu bir Prusyalı ve Rohde arkadaşı olan Gaukeiter Erich Koch, Kızıl Ordu’nun şehre girmesinden önceki haftalarda Amber Odası’ndan sorumluydu. Koch, birçok sanat eserini yağmaladı ve II. Dünya Savaşı sırasında işlenen bazı savaş acımasızlıklarıyla ilişkilendirildi. Savaştan sonra hapis cezasına çarptırıldı (Amber odasındaki bilgisi nedeniyle ölüm cezası verildi). Koch, amber panellerinin Baltık’ı baturan gemilere yüklendiğini söyledi. Bu gemileri aramak hiçbir şey bulamadı.

20120531-amber mine _yantarnyje_razrabotki.jpg
Yantarny kehribar madeni Bazıları Koch’a panellerin, eskiden bira içtiği eski bir bira fabrikası için soğuk bira fıçılarının depolandığı bir buz evine yerleştirilmesini emrettiğini söylüyor. Buz evin nerede olduğunu kimse bilmiyor. Koch savaştan sonra hapsedildi. 1967’de Kaliningrad’a döndüğünde, panellerin bir Katolik Kilisesi yakınında yeraltında saklandığını söyledi. Tek sorun Kaliningrad’da hiçbir Katolik Kilisesi olmaması ve eskiden içtiği bira fabrikası artık bir maden suyu tesisidir. Koch 1986’da öldü.

Mayıs 1997’de, Alman polisine Bremen’deki bir avukatın Amber odasından 2,5 milyon dolara küçük bir mozaik satmaya çalıştığı söylendi. Mozaik — erkeklere gül kokan — otantik olarak tanımlandı. Amber Odası’nın ilk kurtarılan kısmıdır. Birkaç hafta sonra Almanya’da Amber Room’un bir parçası olduğuna inanılan, altın, mermer ve değerli taşlardan yapılmış bir mozaikle donatılmış bir çekmeceli dolap bulundu. 1970’lerde Stasi sanat tüccarlarından satın alan bir kadına aitti. Almanya cumhurbaşkanı Amber Room’daki tüm eşyaların iade edileceğine söz verdi.

Amber Odasını Yeniden Dinlemek
Bu arada Amber Room, 11,3 milyon dolar toplam maliyetle yeniden yaratıldı ve devasa Alman gaz şirketi Ruhrgas’tan 3,5 milyon dolarlık bir hibe aldı. Yeniden yaratma Mayıs 2003’te St. Petersburg’un 300. yıldönümü kutlamaları sırasında dünya liderlerine tanıtıldı. Görenler “sekizinci bir merak”, “bir mücevher” ve “şaşırtıcı” olarak nitelendirdiler.

Amber Room’un yeniden yaratılması on yıl sürdü. Zanaatkar, projenin düşündüğünden daha zor olduğunu söyledi. Finansman da bir problemdi. En büyük engel kehribar sıkıntısı ve fiyatındaki artışla başa çıkmaktı. Son odaya 2.640 kilo sarı panel oluşturmak için yaklaşık altı ton amber kullanıldı. Bir Alman askerleri tarafından alınmış olan orijinal Floransalı mozaiklerden biri bulundu ve projeye teslim edildi.

Amber Odası’nı yeniden inşa etme planı 1979’da onaylandı, ancak amberden oyma ve sanat yapma sanatı büyük ölçüde kaybedildiği için gitmesi çok uzun sürdü. En temel teknikleri öğrenmek, çoğunlukla deneme yanılma yoluyla on yıldan fazladır.

Amber Room’u yeniden yaratan ustalar, 1930’larda çekilmiş arşivdeki siyah beyaz fotoğraflara dayanarak çalışmalarını yaptılar. Panellerden detayları diriltmek için araştırmacılar ve zanaatkarlar fotogrametri (kartografik haritalamada kullanılan bir teknik), stereoskoplar (panel gravürlerinden ayrıntıları ortaya çıkarmak için siyah ve beyaz fotoğrafları sıraya koymak için) ve bilgisayar taramalarını kullandılar. Uzmanlar, hayatta kalan bazı kehribar parçalarının orijinal odadan siyah-beyaz fotoğraflarını çekerek orijinalin renklerini yeniden oluşturabildiler.

20120531-amber Bernsteinzimmer11.jpg
Dinlenme Amber Odası
Kehribar Odasını Dinleyen Esnaflar
Proje direktörü Boris Igdalov adında taştan bir oymacıydı. 40’lı yılların sonlarında projenin başındayken 75 kişilik bir kadroyu yönetti: çoğunlukla amber oymacıları, aynı zamanda marangozlar, mimarlar, muhasebeciler ve avukatlar. Orjinalinde olduğu gibi, amberin büyük bir kısmı Yantar’nyi Poselok veya Kaliningrad yakınlarındaki Amber Köyü’ndeki evden çıkarıldı.

İşyerindeki zanaatkarları anlatan Elizabeth Kolbert, The New Yorker’da şöyle yazdı: “Atölyenin bir bölümünde yapboz modasıyla birbirine tutturulmuş kehribar parçalarıyla kaplı devasa bir ahşap çerçeve üzerinde çalışan iki adam buldum. Başka bir bölümde, mikroskopların üzerinde kambur bir düzine oymacıyla karşılaştım. Her craver’ın dişçi ofislerinde bulunan bir dizi aleti vardı – ince pense, çok ince uçlu keskiler ve küçük matkaplar. ”

“Odanın ortasındaki bir adam, bir Romalı askerin iki inç yüksekliğindeki gövdesini oyuyordu ve tuniği yakma noktasına vardı. Mikroskopa bakmama izin verdi – oymacılığın büyük kısmı sadece büyütme altında yapılabilecek kadar hassastır — ve küçük olukların toz parçalarıyla dolu olduğunu görebiliyordum … Her otuz saniyede bir ya da öylesine Oymacılardan biri üzerinde çalıştığı parçayı kaldıracak ve uygulamalı bir vızıltıyla tozu silecek . Sonra onu tekrar mikroskobun altına koyar, küçük bir kadife yastığa atar. ”